خانه سواری مقایسه ی رنو ساندروی معمولی و رنو ساندروی استپ وی

مقایسه ی رنو ساندروی معمولی و رنو ساندروی استپ وی

2 خواندن مجدد
۰
0
558

نیم کلاچ:رنو ساندرو بیش از دو سال است که در کشورمان عرضه می شود و حالا مدل های ۹۴ این خودرو به گزینه هایی خوش فروش در بازار دست دوم بدل شده اند، در خصوص مدل بلند قامت تر استپ وی نیز شرایط کما بیش به همین منوال است، اما تفاوت اینجاست که استپ وی چند ماهی پس از ساندرو معمولی به بازار عرضه شد و تنها در نمونه های ۹۵ به بعد در بازار موجود است. همانطور که می دانید مشخصات فنی هر دو خودرو به خصوص در نسخه اتوماتیک با تندر ۹۰ یکسان است و تنها تفاوت فنی به فاصله محوری کمتر ساندرو نسبت به تندر ۹۰ و ارتفاع بیشتر بدنه مدل استپ وی مربوط می شود، هرچند در نسخه های دستی شرایط کمی متفاوت است و به لطف بهره گیری از گیربکس پیشرفته تر JHQ با کلاچ هیدرولیکی (که اخیرا در تندر ۹۰ پلاس ایران خودرو نیز به کار گرفته شده است)، مزیت هایی در مورد ساندرو استپ وی (و مدل های ۹۷ ساندرو معمولی دستی) نسبت به تندر ۹۰ وجود دارد. 

البته باید گفت که شمار مدل های دستی ساندرو معمولی و استپ وی نسبت به نسخه های اتوماتیک بسیار معدود است و این نکته به خودی خود نشان می دهد که مشتریان ایرانی که ناچار به پرداخت بهای بیش از ۵۰ میلیون برای چنین خودروهای ساده ای هستند، گزینه های اتوماتیک را به دلیل شرایط سنگین ترافیکی نسبت به نسخه های دستی ترجیح می دهند.
به هرحال ساندرو به دلیل ظاهر نسبتا ساده و نه چندان زیبا و کمبود آپشن های رفاهی، چندان گزینه محبوبی برای مشتریان محسوب نمی شود اما با این وجود از شرایط بازار مشخص است که حتی نمونه های دست دوم کارکرد بالای این خودرو نیز ظرف مدت کوتاهی پس از انتشار آگهی، به فروش می رسند. از این رو می توان ساندرو را مصداقی از لنگه کفش در بیابان دانست، به خصوص از حیث ایمنی و دوام که نقطه قوت اصلی ساندرو نسبت به رقبای اغلب چینی اش محسوب می شود.

رنو ساندرو با پیشرانه ۱٫۶ لیتری حدودا ۱۰۵ اسب بخاری، از نظر قدرت موتور و مشخصات فنی ضعف چندانی نسبت به رقبای چینی و پژو های ایرانیزه شدهایران خودرو ندارد، حتی هماهنگی خوب موتور K4M رنو با گیربکس اتوماتیک از نقاط قوت این خودرو نیز محسوب می شود، اما از حیث هندلینگ می توان گفت که ساندرو در زمره خودروهای خوب قرار نمی گیرد و مشکل کمبود آپشن نیز برای علاقه مندان با دو یا سه میلیون تومان هزینه بیشتر مرتفع می شود.
با این وجود نصب آپشن هایی نظیر مانیتور، دوربین دنده عقب، شیشه دودی، روکش صندلی، کف پوش های مخصوص و امثالهم، تاثیر چندانی بر روی قیمت فروش نسخه های دست دوم ساندرو در بازار ندارد و تنها می تواند مزیتی برای فروش سریعتر یک خودرو نسبت به نمونه های فاقد این آپشن ها قلمداد شود.
بنابراین در شرایط فعلی بازار نسخه های صفر کیلومتر ساندرو اتوماتیک ۹۷ حدود ۵۸ الی ۶۰ میلیون آگهی می شوند که حکایت از حدود ۹- ۱۰ میلیون اختلاف قیمت با رقم رسمی کارخانه ای دارد.
نمونه ساندرو استپ وی ۹۷ صفر کیلومتر نیز حدود ۶۵تا ۶۷ میلیون تومان قیمت می خورد، این در حالیست که نسخه های یک سال کارکرد ساندرو معمولی و استپ وی به ترتیب با حدود ۵۴ و حدود ۶۱ میلیون، گزینه های مناسبی برای انتخاب به عنوان یک خودرو دست دوم کم کارکرد هستند و قیمت نمونه های ۹۴ و ۹۵ نیز بسته به میزان کارکرد و احتمال رنگ شدگی بین ۲ تا ۵ میلیون تومان کمتر از این ارقام است.

بارگذاری مطالب بیشتر
بارگذاری بیشتر توسط مدیر سایت
بارگذاری بیشتر در سواری

همچنین ببینید.

بنزین از فرداشب سهمیه‌بندی می‌شود

نیم کلاچ : به نقل از تسنیم از فرداشب ساعت ۲۴ سهمیه‌بندی بنزین آغاز می‌شود. بنزین با نرخ ۱۰…